Увага! Майбутній першокласник.


Як підготуватися до тестування

(рекомендації батькам майбутніх першокласників)

Для вступу в перший клас дитина повинна уміти зв’язно висловлювати свої думки, орієнтуватися у просторі та часі, володіти елементарними знаннями з математики (скласти числа, назвати геометричні фігури), працювати з письмовим приладдям.
Наведемо деякі рекомендації для батьків майбутніх першокласників, складені на підставі досвіду вчителів початкових класів. Завдяки цим рекомендаціям батьки зможуть самостійно підготувати свою дитину до тестування.
Дитина, що йде в перший клас, повинна вміти скласти просту розповідь про себе і свою сім’ю, знати, чим займаються батьки на роботі, орієнтуватися в часі і просторі. Плюсом до знань дитини буде уміння відрізняти різні професії, знати, хто і чим може займатися. Малюк повинен розуміти відмінність між дикими і домашніми тваринами і птахами, знати основні види дерев, кущів, квітів, розуміти, які з них відносять до кімнатних, а які до вуличних.
Для підготовки дитини до тестування можна користуватися зошитами з друкованою основою для дошкільнят. У них складені зрозумілі вправи на розвиток уваги, логічного мислення, розвитку пам’яті.
Для розвитку математичних знань дитини вчіть її рахувати палички, кубики, сходинки, виконуйте арифметичні вправи, не забувайте, що займатися з дошкільниками потрібно в ігровій формі.
Для розвитку письмових здібностей давайте дитині малювати, писати, розфарбовувати картинки, ліпити з пластиліну і займатися аплікацією. Чим краще розвинута у нього дрібна моторика, тим краще будуть його успіхи при письмі.
Налаштуйте дитину на те, що в тестуванні немає нічого страшного і самі ведіть себе спокійно. Ваша схвильованості передасться дитині, і вона теж почне переживати.


Чи готова дитина до школи?


Конкретними носіями всього того, чим має володіти дитина впродовж свого життя, є дорослі, які її виховують і навчають.
Д. Ельконін
     Виховання дитини починається від її народження. Якою вона виросте, значною мірою залежить від її батьків.     
     Вступ до школи - переломний моменту житті дитини. У житті дитини змінюється все: обов'язки, оточення, режим. Це «кризовий період» виявляється у тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами. Процес адаптації до шкільного життя у дітей триває по-різному - від 2 тижнів до 2-3 місяців (залежно від рівня їх готовності до школи, психофізіологічних особливостей та стану здоров'я). Вирішальну роль тут відіграє сформований у дошкільному віці рівень готовності до школи, або «шкільної зрілості».
Шкільна зрілість виявляється у:
1) фізичній готовності, що передбачає фізіологічну зрілість (стан здоров'я) та рівень фізичного розвитку (розвиток дрібної моторики руки і зорово-рухової координації, а саме:
• фізичні показники довжини тіла, маси тіла;
• особливості розвитку на етапі дошкільного дитинства, що обтяжили розвиток дитини: важкі пологи, травми, тривалі захворювання;
• темп розвитку в дошкільному дитинстві (чи вчасно дитина почала ходити, говорити);
• стан соматичного здоров'я дитини: характер відхилень у системах і функціях організму, хворобливість; скільки разів у минулому році хворіла дитина, скільки днів;
2) інтелектуальній готовності дитини до школи, що передбачає володіння дитиною певною кількістю знань про явища навколишнього середовища, уміння порівнювати, класифікувати та узагальнювати ці знання, а також певний рівень розвитку пізнавальних здібностей у дитини (мислення, пам'яті, сприймання, уяви, уваги);
3) комунікативній готовності, що передбачає володіння навичками взаємодії з дорослими, однолітками, а саме: знання моральних норм та правил поведінки (вміння слухати, не перебиваючи, вміння вибачати і вибачатися, співчувати, враховувати настрій та бажання інших людей тощо);
4) емоційно-вольовій готовності, що передбачає вміння:
• робити не лише те, що подобається, а й те, що необхідно зробити (довільність поведінки);
• поставити мету, виявити певні зусилля у випадку подолання перешкод, оцінювати результати своєї діяльності;
• розуміти й адекватно виражати свої емоції;
• свідомо підкорятися загальним правилам та вимогам;
• уважно слухати й виконувати самостійно найпростіші усні вказівки дорослого;
• самостійно діяти за зразком (точно відтворювати, діяти за аналогією);
5) мотиваційній готовності, що передбачає чітко сформовану позицію школяра, коли дитина:
• має належне уявлення про школу;
• позитивно ставиться до шкільних занять, загальноприйнятих норм дисципліни;
• віддає перевагу урокам грамоти й лічби, а не заняттям дошкільного типу (малювання, фізкультура, трудове навчання тощо);
• визнає авторитет учителя.
    
      Школа з перших днів ставить перед дитиною низку завдань. Їй необхідно успішно опанувати навчальну діяльність, засвоїти шкільні норми поведінки, долучитися до життя у класному колективі, пристосуватися до нових умов розумової праці та режиму. Виконання кожного з цих завдань безпосередньо пов'язане з попереднім досвідом дитини.
     Часто батьки, а іноді й учителі, вважають основними показниками готовності до школи ознайомлення дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження показують, що це мало впливає на успішність навчання. Відсутність цих умінь не потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування передбачається програмою та методикою навчання.

Шановні батьки! За допомогою цього тесту Ви зможете оцінити підготовленість Вашої дитини до школи. Тож радимо знайти аркуш паперу та ручку...

Чи готова дитина до школи?

 ТЕСТ
Відповідайте на питання 'так' або 'ні'.
  1. Чи часто Ваша дитина заявляє про своє бажання йти до школи?
  2. Вашу дитину більше цікавлять атрибути школи (портфель, книжки, нове «доросле» становище), ніж можливість більше дізнатися нового і багато чому навчитися?
  3. Ви вважаєте, що Ваша дитина досить посидюча і уважна, навіть під час виконання не надто привабливого для неї завдання?
  4. Ваша дитина товариська як з дітьми, так і з дорослими?
  5. Ви не впевнені в тому, що Ваша дитина здатна добре запам'ятати і виконати усне доручення (наприклад, по телефону)?
  6. Ваша дитина ні хвилини не може побути на самоті й зайнятися чимось самостійно?
  7. Іграшки та особисті речі Вашої дитини завжди розкидані, і Ви втомилися нагадувати їй, що потрібно їх прибирати?
  8. Чи вміє Ваша дитина рахувати до десяти і назад?
  9. Чи вміє Ваша дитина порівнювати числа і предмети?
  10. Чи здатна Ваша дитина додавати та віднімати в межах десяти?
  11. Чи знає Ваша дитина прості геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал)?
  12. Вміє дитина визначати істотні ознаки в предметах (наприклад, у птаха є дзьоб, пір'я)?
  13. Чи може Ваша дитина об'єднати одним словом поняття одного виду, роду, характеру (наприклад, назвати одним словом "взуття" слова "туфлі", "чоботи")?
  14. Чи може Ваша дитина знайти слова з протилежним змістом до запропонованого слова ("весело" — "сумно")?
  15. Чи вміє дитина скласти розповідь за 5-7 картинками?
  16. Чи знає Ваша дитина літери та чи вміє читати по складах?
  17. Ваша дитина з напруженням і без жодного задоволення декламує вірші й розповідає казки?
  18. Правда, що Ваша дитина не дуже впевнено користується кульковою ручкою?
  19. Ваша дитина любить майструвати, користуючись клеєм, ножицями, інструментами?
  20. Дитині подобається розфарбовувати або малювати?
  21. Малюнки Вашої дитини, як правило, неохайні й не завершені?
  22. Ваша дитина без особливого ​​напруження може зібрати розрізану на кілька частин картинку?
  23. Чи може ваша дитина знайти слово до запропонованого слова так, щоб вони були пов'язані за змістом, як пов'язані слова в зразку (наприклад: "дерево — гілки", до слова "книжка" необхідно назвати слово "сторінки")?
  24. Чи вважаєте Ви, що Ваша дитина не допитлива, погано обізнана?


Порівняйте свої відповіді з ключем:
  • Якщо на запитання 1, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 22, 23 Ви відповіли "так", то зарахуйте по 1 балу за кожну відповідь.
  • Якщо на запитання 2, 6, 7, 17, 18, 21, 24 Ви відповіли "ні", то зарахуйте ще по 1 балу за кожну відповідь.


Підрахуйте загальну кількість балів. Якщо сума становить:
  • 20-24 бали — вітаємо, Ваша дитина готова до школи! Будьте впевнені, що йому буде легше справлятися зі шкільними труднощами. Подбайте про те, щоб у неї не пропав інтерес до школи і до отримання нових знань.
  • 15-19 балів — Вам слід приділити більше уваги своїй дитині. Питання тесту і завдання, поставлені в них допоможуть Вам вибрати потрібний напрямок роботи з дитиною. Не засмучуйтеся, Ваша дитина майже готова до навчання в школі.

  • 14 і менше балів — кращою порадою для Вас є приказка: "Терпіння і труд все перетруть". Ваша дитина чекає допомоги і співпраці. Пориньте разом з нею в розвиваючі, цікаві ігри. Все це допоможе дитині досягти успіху.


Як зрозуміти, що дитині зарано йти до школи (Натисніть, щоб перейти за посиланням)


Немає коментарів:

Дописати коментар